"Giornate Degli Autori", una dintre cele mai importante secţiuni ale Festivalului de Film de la Veneţia, la Festivalul Internaţional de Film Bucureşti

Filmele, cele mai multe fără distribuitor în România, şi invitaţii speciali din cinematografia românească şi internaţională, garantează o săptămână magică pentru iubitorii de artă şi cultură
Georgette Neagu
16.03.2016

alte articole

(photos.com)
Georgette Neagu
16.03.2016

Cea de-a XII-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Bucureşti (BIFF) inaugurează anul acesta o nouă secţiune, „Veneţia”, dedicată prestigiosului Festival de Film de la Veneţia.

În cadrul acestei noi secţiuni, prezentată pentru prima oară în România, spectatorii cinefili se vor bucura de cinci producţii participante la festivalul veneţian, filme premiate şi apreciate atât de criticii de specialitate, cât şi de publicul larg.

THE CLAN, de Pablo Trapero (Argentina)

Silver Lion, Venice Internaţional Film Festival, 2015

Având la bază o întâmplare reală, pelicula The Clan, semnată Pablo Trapero, examinează en detail mecanica unei gândiri criminale de grup. Intrigant, surprinzător şi senzaţional, filmul ne introduce în viaţa unei familii din Argentina anilor ’80, care îşi câştigă existenţa răpind indivizi din elita societăţii.

THE CLAN, de Pablo Trapero (Argentina), Silver Lion, Venice International Film Festival, 2015 (BIFF)
THE CLAN, de Pablo Trapero (Argentina), Silver Lion, Venice International Film Festival, 2015 (BIFF)


AS I OPEN MY EYES, de Leyla Bouzid (Tunisia)

Audience Award, Mostra de Venice, 2015

Best European Film, Venice Days, 2015

A peine j’ouvre les yeux este un debut îndrăzneţ şi revoltat, prin intermediul căruia Leyla Bouzid explorează limitele politicului. Un gest absolut necesar şi actual, regizoarea plasează subiectul comun (şi tocmai prin aceasta inepuizabil) al spiritului rebel tipic generaţiilor tinere într-un context nord-african., alimentând filmul din energia punk a protagonistei.

AS I OPEN MY EYES, de Leyla Bouzid (Tunisia), Audience Award, Mostra de Venice, 2015, Best European Film, Venice Days, 2015
AS I OPEN MY EYES, de Leyla Bouzid (Tunisia), Audience Award, Mostra de Venice, 2015, Best European Film, Venice Days, 2015

EL DESCONOCIDO, de Dani de la Torre

Best Editing, Best Sound, GOYA 2016

Best New Director, Best Editing, CEC Awards 2016

Deşi impecabil din punct de vedere tehnic, mai ales ţinând cont de culorile metalizate, care par rupte dintr-un industrial suprasaturat, n-ai zice totuşi că El Desconocido face parte din familia filmelor europene de autor. Antrenant, ţintind mai curând ramura blockbusters, Dani de la Torre îşi forţează protagoniştii să nu părăsească maşina-cadru - şi la fel şi pe spectatorii săi, cărora le solicită la maximum supapele adrenalinei pe durata unei curse aparent banale către şcoală.

EL DESCONOCIDO, de Dani de la Torre, Best Editing, Best Sound, GOYA 2016, Best New Director, Best Editing, CEC Awards 2016
EL DESCONOCIDO, de Dani de la Torre, Best Editing, Best Sound, GOYA 2016, Best New Director, Best Editing, CEC Awards 2016

THE FAREWELL PARTY, de Sharon Maymon şi Tal Granit (Israel)

14 nominalizări la Israelian Academy Awards, 2015

Umor debordant, personaje originale şi un subiect de actualitate indiscutabilă - aceasta este reţeta de succes semnată de Sharon Maymon şi Tal Granit, al căror film dezvăluie povestea empatică şi emoţionantă a unui grup de bătrâni care inventează o nouă metodă de eutanasie.. Când limitele eticii şi ale moralităţii se tulbură, autorii sistemului îngenunchează în faţa imposibilităţii soluţiei finale.

THE FAREWELL PARTY, de Sharon Maymon and Tal Granit (Israel) 14 nominalizări la Israelian Academy Awards, 2015
THE FAREWELL PARTY, de Sharon Maymon and Tal Granit (Israel) 14 nominalizări la Israelian Academy Awards, 2015

ARGENTINA, de Carlos Saura (Spania)

Knight Competition Grand Jury Prize, Miami Film Festival 2016

Un eşantion exhaustiv al patrimoniului muzical naţional, Argentina lui Carlos Saura pune cap la cap douăzeci de coregrafii-giuvaier, imortalizând astfel plenitudinea dansului latino. Exploatând focul şi pasiunea, plasând siluetele în contre-jour, Saura zugrăveşte în culori primare o incursiune lirică şi, totodată, analitică în profunzimile esteticii dansului.

ARGENTINA, de Carlos Saura (Spania), Knight Competition Grand Jury Prize, Miami Film Festival 2016
ARGENTINA, de Carlos Saura (Spania), Knight Competition Grand Jury Prize, Miami Film Festival 2016

Festivalul Internaţional de Film Bucureşti, cel mai longeviv festival competiţional de lungmetraj din Capitală, se va desfăşura între 18 şi 24 aprilie, la Institutul Francez (Sala „Elvira Popescu”), Muzeul Ţăranului Român (Cinema Muzeul Ţăranului) şi Clubul Ţăranului, unde vor avea loc evenimente speciale dedicate copiilor şi adulţilor: proiecţii în premieră în România, gale, „workshop-uri”, „master-classes” etc.

Organizat de Fundaţia CHARTA, BIFF se desfăşoară cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC), al Uniunii Cineaştilor din România şi al Institutului Cultural Român, sub Înaltul Patronaj al Alteţei Sale Regale, Principele Radu al României.

Filmele, cele mai multe fără distribuitor în România şi invitaţii speciali din cinematografia românească şi internaţională, garantează o săptămână magică pentru iubitorii de artă şi cultură. Filmele vor avem cel mult 2 proiecţii.

Parteneri tradiţionali -“Les amis du festival”: Ambasada Franţei, Institutul Francez, Muzeul Ţăranului Român

Parteneri: Tiriac Auto, DHL, Journey Pub, Simbio,

Eveniment susţinut de Europa FM

Parteneri media: Media Advertising, Revista Tango, Adevărul, Dilema Veche, Historia, Ziarul Ring, Observator Cultural, Şapte Seri, Zile şi nopţi, AaRC, Casino Life &Business Magazine, Ziare.com, Epoch Times, Calendarevenimente.ro, Ziarulmetropolis.ro, Cinemagia, CinemaRX, Cinefan.ro, Liternet, IQAds.ro, Sub25, Pinkstripe, Movienews.ro, Orasulmeu.ro, Getica OOH

Epoch Times este partenerul media al Festivalului Internaţional de Film Bucureşti

România are nevoie de o presă neaservită politic şi integră, care să-i asigure viitorul. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii: folosind PayPal
sau prin transfer bancar direct în contul (lei) RO56 BTRL RONC RT03 0493 9101 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale
sau prin transfer bancar direct în contul (euro) RO06 BTRL EURC RT03 0493 9101, SWIFT CODE BTRLRO22 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale
O presă independentă nu poate exista fără sprijinul cititorilor