Biroul de Presă al Congresului SUA suspendă acreditarea RT

(Jaap Arriens/NurPhoto/Getty Images)

Organizaţia care monitorizează accesul media la Congresul SUA a suspendat acreditarea de presă a canalului de televiziune RT care este finanţat de statul rus.

Măsura Comitetului Executiv al Organizaţiei Corespondenţilor de Radio şi Televiziune din Congres are loc la doar câteva săptămâni după ce canalul TV s-a conformat unui ordin al Departamentului american de Justiţie de a se înregistra ca agent străin în baza unei legi vechi de câteva decenii cunoscută sub numele de FARA (Foreign Agents Registration Act).

Într-o scrisoare cu data de 29 noiembrie, adresată filialei din SUA a canalului RT, T&R Productions, comitetul a declarat că această companie nu îndeplineşte condiţiile pentru a deţine acreditare de presă în Congres după înregistrarea conform legii FARA. Comitetul a precizat că a votat unanim suspendarea acreditărilor RT în 21 noiembrie.

Organizaţia Corespondenţilor de Radio şi Televiziune, care serveşte ca o legătură între organizaţiile media şi Congresul SUA, este controlat de un comitet executiv al corespondenţilor care decide organizaţiile autorizate.

În 13 noiembrie, RT, cunoscut anterior ca Russia Today, şi-a înregistrat filiala din SUA, T&R Productions, ca agent străin, după ce autorităţile americane au acuzat canalul că răspândeşte propagandă.

Săptămâna trecută, Moscova a dat un “răspuns simetric” la presiunea SUA asupra mass mediei ruse, prin semnarea de către preşedintele Vladimir Putin a unei legi care împuterniceşte guvernul să desemneze drept “agenţi străini” organizaţiile media care primesc fonduri străine.

Ministerul Justiţiei rus urmează să publice în următoarele zile o listă cuprinzând organizaţiile media vizate.

Printre organizaţiile media sugerate de agenţiile şi parlamentarii ruşi s-ar putea număra Radio Europa Liberă/Radio Libertatea, Vocea Americii, CNN şi Deutsche Welle.

RT nu este singura organizaţie media străină care s-a înregistrat potrivit legii FARA în Statele Unite. Cel puţin alte şase organizaţii, inclusiv Canadian Broadcasting Corp., NHK din Japonia, China Daily, s-au înregistrat conform ordinului Departamentului american al Justiţiei.

O altă organizaţie de ştiri finanţată de statul rus, Sputnik, a fost de asemenea acuzată de autorităţile americane de implicare în răspândire de propagandă. Sputnik nu s-a înregistrat în baza legii FARA până în prezent, deşi un post de radio american din Washington DC pe care Sputnik l-a folosit pentru a-i difuza emisiunile a fost forţat să se înregistreze ca agent străin la începutul acestei luni.

România are nevoie de o presă neaservită politic şi integră, care să-i asigure viitorul. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii: folosind PayPal
sau prin transfer bancar direct în contul (lei) RO08 INGB 0000 9999 0529 5415 deschis la ING Bank pe numele Asociația Timpuri Epocale

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

alte articole din secțiunea Externe