Dîncu îşi termină misiunea la Opera Naţională. Beatrice Rancea va fi propusă director

Vicepremierul Dîncu i-a propus coregrafei Beatrice Rancea, director al Operei din Iaşi să preia conducerea Operei Naţionale din Bucureşti, actualmente măcinată de conflicte interne.
Loredana Diacu
04.05.2016

alte articole

Vasile Dîncu (Epoch Times România)
Loredana Diacu
04.05.2016

Vicepremierul Vasile Dîncu, cel care a preluat ştafeta rezolvării problemelor de la Opera Naţională din Bucureşti a anunţat miercuri, pe pagina sa personală de Facebook, că o va propune pe coregrafa Beatrice Rancea la conducerea ONB.

În cadrul postării sale, vicepremierul anunţă că misiunea sa la Operă, unde a constatat o stare de nesiguranţă, lipsa de dialog intern şi imprevizibilitate pe fondul vidului managerial, se încheie odată cu nominalizarea coregrafei Beatrice Rancea, urmând ca problemele să fie preluate de noul ministru al Culturii, Corina Şuteu.

Redăm postarea vicepremierului:

"Am continuat, în ultimele zile, întâlnirile cu angajaţii Operei Naţionale Române Bucureşti. Am dorit să văd infrastructura de care dispune instituţia şi am fost informat că există nevoia de noi investiţii, am analizat cererile pe care angajaţii le au faţă de conducere, o conducere care azi este inexistentă. Din păcate, vidul de management din ultima vreme şi conflictual instituţional au agravat o stare de fapt caracterizată prin nesiguranţa, lipsa de dialog intern şi imprevizibilitate privind carierele sau repertoriul instituţiei, iar conflictele şi manifestările spontane recente au dus la pierderi de imagine absolut nemeritate pentru colectivul acestei importante instituţii. În mai multe întâlniri pe care le-am avut cu diferite grupuri nu am primit revendicări de natură conservatoare, ci mai degrabă revendicări care ţin de nevoia de reformă, de modernizare. Oamenii nu mi-au cerut să fie plătiţi ca să nu muncească, cum uneori s-a speculat de către unii jurnalişti sau intervenienţi publici, ci îşi doresc un repertoriu mai bogat şi condiţii mai bune pentru muncă şi participare la viaţa instituţiei.

Am discutat în această săptămână care a trecut de la prima mea întâlnire cu reprezentanţii angajaţilor cu mai multe personalităţi importante ale scenei din ţară şi din străinătate, printre care maestrul şi profesorul Andrei Şerban (Columbia University). Domnia sa a vorbit despre nevoia unui nou proiect la Operă, neexcluzând chiar participarea sa la un asemenea proiect, aceasta fiind însă o problemă de viitor, condiţionată de negocieri şi de unele schimbări necesare cu caracter legislativ. Maestrul Andrei Şerban mi-a făcut recomandarea pentru doamna Beatrice Rancea, actualmente director al Operei din Iaşi, un profesionist de excepţie şi un manager de succes. Am vorbit cu Doamna Beatrice Rancea şi nu a refuzat, de principiu, această propunere. Voi face această propunere viitorului ministru al Culturii. Sper că şi angajaţii Operei române vor găsi căi de comunicare pentru a susţine această propunere şi că vor participa la un nou proiect al Operei. Iar Guvernul României va sprijini toate componentele acestui proiect.

Practic, misiunea mea se încheie aici. În momentul validării unui nou ministru al Culturii, acesta va prelua problematica Operei. Aştept să pot participa, cât mai curând, la primul spectacol şi să pot observa că a revenit liniştea în care artiştii se pot exprima şi pot crea."

Reamintim că, în ultima perioadă, ONB a fost în centrul unui scandal stârnit de declaraţiile coregrafului Johan Kobborg, care a anunţat că va părăsi Opera Naţională căci viaţa lui ''e mai bună fără oameni corupţi''. În timp ce o parte dintre balerini, în frunte cu Alina Cojocaru s-au solidarizat cu danezul şi au ieşit în faţa Operei pentru a protesta, alţi zeci de angajaţi ai ONB au susţinut că românii sunt discriminaţi în ONB şi că, în timp ce Kobborg încasează 7300 de euro pe lună, ei muncesc în condiţii greu de imaginat. De altfel, angajaţii ONB au înmânat presei o copie după o plângere penală pe numele lui Kobborg şi a lui Dincă Ioan Răzvan, fost manager General. Plângerea penală vizează acuzaţii de abuz în serviciu, delapidare şi fals intelectual.

Mai mult, protestul angajaţilor a scos la iveală că în Operă, pentru a cărei renovare s-au cheltuit 8 milioane de euro, angajaţii muncesc în condiţii improprii: unele săli de repetiţie sunt prea mici, altele cu acustică proastă, fără vestiare şi neîncălzite iarna, pe holuri sunt găuri în tavan, potrivit angajaţilor toaletele refulează şi duşurile băltesc. Mai mult informaţii pe acest subiect puteţi accesa aici

Ministrul Culturii s-a implicat personal în soluţionarea crizei, schimbând de patru ori conducerea ONB, anunţând controale, mergând la Operă pentru a discuta cu angajaţii. Tensiunile au continuat însă, mergând până la anularea unor spectacole.

După ce Alexandrescu a devenit persona non grata în Guvern, Vasile Dîncu a preluat sarcina soluţionării conflictului.


România are nevoie de o presă neaservită politic şi integră, care să-i asigure viitorul. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii: folosind PayPal
sau prin transfer bancar direct în contul (lei) RO56 BTRL RONC RT03 0493 9101 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale
sau prin transfer bancar direct în contul (euro) RO06 BTRL EURC RT03 0493 9101, SWIFT CODE BTRLRO22 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale
O presă independentă nu poate exista fără sprijinul cititorilor