Cele mai tari filme din 2024. Irina Margareta Nistor: Avem un film extraordinar care cred că este cel mai important de văzut în perioada asta

Irina-Margareta Nistor (Eugen Horoiu/Epoch Times România)
Ana Ion
27.12.2024

Irina Margareta Nistor, critic de film, a vorbit despre producţiile cinematografice ale anului. Ea a punctat faptul că „Anul Nou care n-a fost” este filmul „cel mai important de văzut în perioada asta”.

„Am avut un film absolut extraordinar, adică îl avem, pentru că putem să îl vedem şi în cinema, şi în afara cinemaului în momentul ăsta, «Anul Nou care n-a fost», şi care cred că este cel mai important de văzut în perioada asta, pe lângă faptul că se întâmplă în Ajun de Crăciun în '89, ca să înţelegem mai bine ce se putea vedea la televizor atunci, cât de complicat era să faci rost de un brad (…) şi mai ales să înţelegem exact de ce am scăpat şi de ce ar trebui să nu ne mai întoarcem niciodată unde am fost”, a declarat Irina Margareta Nistor la B1TV.

Întrebată ce a fost obligatoriu de văzut în 2024, Irina Margareta Nistor a spus: „Nu au fost foarte multe. În ceea ce le priveşte pe cele româneşti, ar trebui să nu pierdem nici „Moromeţii”, pentru că şi de acolo putem să aflăm foarte multe despre anii '50, de data asta, din România”.

„În rest, apropo de filmele străine, cred că cel mai bun pe care l-am văzut a fost «Conclave». Este cu Ralph Fiennes şi se pare că are mari şanse la Oscaruri, şi unde din nou poţi să înveţi şi cum trebuie să votezi, fie că e vorba de un papă, că tot a început anul papal, după cum bine ştim, fie că e vorba de absolut oricine altcineva. Adică e tot o tehnică din asta extrem de importantă şi pe care n-ar trebui să o ratăm, în cazul în care poate că la anul cineva o să introducă inclusiv un curs de cum se votează chiar şi în şcoli”, a adăugat criticul de film.

„Putem să vedem şi un «Contele de Monte-Cristo», ca şi acolo avem de văzut multe. O să spui, da, nu e românesc, este un Dumas, dar se vorbeşte un pic româneşte pentru că au luat-o pe Anamaria Vartolomei şi au scris un rol aparte. Este a 16-a, practic, ecranizare a Contelui de Monte-Cristo, care a început încă de pe vremea filmului mut şi care în continuare e una extrem de reuşită. A fost lansată la Cannes şi acum este pe marile ecrane, aşa că puteţi să vedeţi asta cu foarte multă încredere”, a mai precizat Irina Margareta Nistor.

România are nevoie de o presă neaservită politic şi integră, care să-i asigure viitorul. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii: folosind PayPal
sau prin transfer bancar direct în contul (lei) RO56 BTRL RONC RT03 0493 9101 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale
sau prin transfer bancar direct în contul (euro) RO06 BTRL EURC RT03 0493 9101, SWIFT CODE BTRLRO22 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale
O presă independentă nu poate exista fără sprijinul cititorilor