Revistă chineză dezvăluie torturi în lagărele de muncă

Revista Lens a postat un articol lung şi detaliat cu privire la tortura care are loc la lagărul de muncă Masanjia, în nord-estul Chinei. Intitulat "Părăsind Masanjia", articolul era încă disponibile câteva zile mai târziu pe site-ul revistei .
Revista Lens a postat un articol lung şi detaliat cu privire la tortura care are loc la lagărul de muncă Masanjia, în nord-estul Chinei. Intitulat "Părăsind Masanjia", articolul era încă disponibile câteva zile mai târziu pe site-ul revistei . (The Epoch Times)

Atunci când un lung articol de ştiri este publicat în China explicând în detaliu cum sunt numite diferite torturi - de ex. banca tigrului” şi „patul de moarte” - şi cum sunt ele folosite împotriva deţinuţilor într-un lagăr de muncă, puteţi paria că nu este întâmplător.

Dar, indiferent ce gânduri a avut Partidului Comunist Chinez în momentul în care a autorizat, pe 6 aprilie, publicarea acestui articol în revista Lens - renumită pentru fotografiile sale - despre lagărul de muncă Masanjia, este puţin probabil că acesta ar fi putut prezice reacţia opiniei publice: sute de mii de chinezi on-line furioşi pe autorităţi datorită lucrurilor descrise. Articolul a fost eliminat rapid de pe portalurile web.

Articolul de 16.000 de caractere a ajuns subiectul unei discuţii privind reforma sau eliminarea sistemului de lagăre de muncă din China şi expune experienţele personale ale unor foşti deţinuţi ai lagărului de muncă din Masanjia, care descriu o parte din abominabilele torturi la care au fost supuşi. Acestea includ de asemenea modul în care prizonierii au fost electrocutaţi cu bastoane electrice, lăsaţi să sufere de foame, atârnaţi de încheieturile mâinilor încătuşate, forţaţi să stea ghemuiţi în spaţii mici, bătuţi de gardieni şi legaţi „banca tigrului” şi „patul de moarte” pentru a fi torturaţi în continuare.

Publicarea articolului este surprinzătoare datorită importantelor şi delicatelor întrebări care se pun: cea mai proeminentă este cea referitoare la persecuţia împotriva Falun Gong, o disciplină spirituală care a fost interzisă şi persecutată din 1999. În lagărul de muncă din Masanjia, situat în Nord-Estul Chinei, majoritatea prizonierilor practică Falun Gong. Publicarea acestui articol evidenţiază, de asemenea, lupta în curs de desfăşurare între vechea gardă a lui Jiang Zemin - fostul şef al partidului şi responsabil pentru persecuţia Falun Gong - şi noua conducere a lui Xi Jinping. De asemenea, pare să ofere muniţie puternică pentru cei care pledează pentru abolirea tuturor lagărelor de muncă în China.

Scurgeri de informaţii

Cele mai multe dintre informaţiile înspăimântătoare din articol provin din jurnalele scrise de prizonierii de sex feminin în timp ce erau ţinute în lagărul Masanjia. Ele au reuşit apoi să scoată din lagăr aceste jurnale ascunzându-le în locurile lor intime.

Liu Hua este una dintre femeile care au scris un "Jurnal de reeducare prin muncă" şi care au reuşit să-l scoată afară.

Descrie un incident când a fost dezbrăcată total şi lovită cu bastoane electrice pe limbă.

Potrivit unei traduceri relatate de Minghui, un site web al Falun Gong, ea a declarat: "Primeam un şoc electric după altul. Energia electrică pătrundea prin tot corpul meu. Inima bătea foarte repede şi devenise şubredă. Şocurile electrice au fost aplicate chiar şi pe vârful limbii, şi simeam înţepături ca şi cum ar fi nişte ace".
Ea a fost, de asemenea, forţată să muncească din greu un timp îndelungat, fabricând mii de gulere şi manşete în fiecare zi.

Alte rapoarte din articol descriu modul în care deţinuţii erau agăţaţi de braţe şi picioare de paturi supraetajate şi uneori erau lăsaţi acolo o săptămână.

Totodată, hrana pentru deţinuţi era insuficientă, constând dintr-o porţiune mică de legume şi orez.

Victime fară nume

Articolul a menţionat în mod indirect identitatea victimelor, scriind: „a confirmat pentru un reporter al revistei Lens că „banca tigrului” şi „patul morţii” sunt ambele instrumente utilizate în lagărul de muncă. Primul a fost folosit pentru un grup special şi mai târziu a fost utilizat pe deţinuţi obişnuiţi. Acesta din urmă este utilizat pe deţinuţii care sunt în greva foamei".


Nu mai este un secret faptul că lagărul de muncă Masanjia este bine cunoscut pentru persecuţia împotriva Falun Gong, grup vizat în mod special, potrivit unui comunicat de la Centrul de Informare Falun Dafa. "Grupul special" la care se referă este aproape sigur Falun Gong, potrivit analiştilor.


Minghui, unul dintre cele mai importante site-uri de Falun Gong, a subliniat importanţa publicării articolului. "Acesta este un eveniment destul de extraordinar, pentru că nu a fost niciodată permis ca aceste poveşti oribile de tortură, de spălare a creierului şi de muncă forţată să fie raportate de către mass-media din China continentală."

Minghui a raportat mii de cazuri de tortură din lagărul de muncă Masanjia.

Browde Levi, directorul executiv al Centrului de Informare Falun Dafa, a remarcat că metodele descrise în raportul Lens "sunt problemele pe care le divulgăm de peste 12 de ani". El a adăugat că, deoarece articolul revistei Lens validează activitatea Centrului de Informare, "sperăm ca oamenii să acorde atenţie lucrurilor care au fost raportate, cum ar fi dezbrăcarea femeilor şi aruncarea lor în celulele prizonierilor de sex masculin şi faptul că Masanjia este un centru de pionierat pentru perfecţionarea unor noi forme de tortură. "

În interviuri cu victimele care provin din lagărul de muncă Masanjia, Centrul de Informare a constatat că structura lagărului era neobişnuită din multe cauze: este unul dintre puţinele locuri în care gardienii şi agenţii partidului efectuează cu propriile mâini majoritatea torturilor şi mai puţin forţând sau încurajând alţi prizonieri să facă acest lucru.

Este, de asemenea, "literalmente o tabără de instruire" în conformitate cu rapoartele de la Browde. "Ei trimit oficiali în Masanjia pentru a afla modul în care pot suprima Falun Gong".

Cenzură schizofrenică

Reacţia din partea cenzorilor chinezi de internet faţă de articol a fost uneori contradictorie. Căutarea "lagărul de muncă Masanjia" pe Sina Weibo - unul dintre principalele servicii de microblogging similare ale Twitter - a fost acordată iniţial, apoi a fost limitată şi apoi gratuită.

A fost creat un hashtag [cuvânt creat pentru căutare utilizat în mass-media socială] pentru acest articol, dar apoi a dispărut. În 10 aprilie la ora 1:00 a fost disponibil în Beijing, împreună cu mii de comentarii primite şi transmise. Anterior, o căutare pentru lagărul de muncă Masanjia producea doar câteva sute de rezultate, fapt care indică că cenzura a fost slăbită.

După publicare, articolul a fost imediat raportat pe unele portaluri web din China, dar la scurt timp după aceea a dispărut. Cu toate acestea, cele 70.000 de comentarii pe Sohu au fost încă active, chiar dacă articolul a fost şters.

Chiar şi Cotidianului Poporului, purtătorul de cuvânt al Partidului Comunist Chinez, a inclus articolul pe 8 aprilie în lista de subiecte fierbinţi. Vestea a ajuns în top, cu un total de peste 500.000 de comentarii. De asemenea, ulterior a dispărut.

Lens a continuat să transmită aceste informaţii şocante pe două pagini, cu fotografia lagărului de muncă Masanjia, pe site-ul său în 10 aprilie..

"Se pare că Departamentul de propagandă a reacţionat doar după ce vestea apăruse deja", a spus Wen Zhao, un analist de afaceri chineze contemporane, pentru televiziunea NTD, emitentul independent.

El a menţionat că, sub presiunea imensă provocată de aceste ştiri, autorităţile din provincia Liaoning au dat un anunţ lapidar că vor începe o anchetă. "Acest tip de investigaţie internă va colecta fără nicio îndoială, un număr mare de teste, dar în ceea ce priveşte şansa de a fi publicate sau pentru cât timp se vor ocupa ... ne putem uita şi aştepta doar".


Zhao Wen a adăugat: "Există sute de lagăre de muncă în China şi toate acţionează pe aceeaşi linie ca şi Masanjia". "Aceasta este o lovitură pentru cei din partid care încearcă să oprească reforma lagărelor de muncă", a declarat Tang Jingyuan, analistul politic independent, într-un interviu cu The Epoch Times.
Tang a spus că apariţia articolului pe Cotidianul Poporului online reflectă "într-o oarecare măsură" gândirea liderilor de top ai Partidului.

Dar faptul că el a fost eliminat repede „arată că partidul nu a ajuns la un consens şi că rezistenţa pentru eliminarea sistemului de lagăre de muncă este încă foarte acerbă".


Browde a spus că acum a venit timpul să vorbească public despre persecuţia împotriva Falun Gong. "Există în mod clar persoane din China care doresc să ştie adevărul despre lagărul Masanjia şi, probabil, cât mai mult şi despre persecuţie - a spus el - Acum este extrem de important ca jurnaliştii (şi nu numai) să capteze impulsul care le-a fost dat, cu riscul enorm chiar pentru ei înşişi şi nu vor lăsa eforturile lor să se piardă. "