Autorităţile azere au efectuat percheziţii la sediul Radio Europa Liberă

Percheziţii la Radio Europa Liberă în Baku.
Percheziţii la Radio Europa Liberă în Baku. (RFE/RL)

Biroul Procurorului General azer a efectuat, vineri, o serie de percheziţii la biroul din Baku al Radio Europa Liberă - organ de presă finanţat de guvernul american - cercetând legăturile instituţiei cu finanţele provenite din afara ţării, a relatat Moscow Times.

Kenan Aliev, directorul biroului, a declarat că 10 reprezentanţi ai biroului procurorului, însoţiţi de câţiva poliţişti înarmaţi, au venit vineri dimineaţă la sediul din Baku al agenţiei de presă.

Aceştia au prezentat un mandat de percheziţie şi au avertizat că ar putea închide birourile. Toţi angajaţii RFE/Rl au fost forţaţi să-şi închidă telefoanele mobile iar conexiunea la Internet din birouri a fost dezactivată, potrivit presei locale.

RFE/RL – varianta prescurtată pentru Radio Europa Liberă/Radio Libertatea – este o organizaţie de ştiri fondată şi finanţată de guvernul Statelor Unite cu obiectivul de a oferi o presă liberă în ţările unde fluxul liber de informaţii este încă restrâns sau limitat direct de stat.

Dar în ciuda finanţărilor, guvernul Statelor Unite ”nu este implicat în deciziile operaţionale sau editoriale ale RFE/RL”, potrivit agenţiei de ştiri.

Raidul împotriva agenţiei de ştiri se desfăşoară în timp ce la o instanţă azeră este pe rol un proces penal pentru Khadija Ismayilova, un jurnalist al biroului RFE/RL din Baku, potrivit presei locale.

Ismailova a fost arestată la începutul lunii decembrie pentru că l-ar fi incitat pe unul dintre colegii săi să se sinucidă, aceasta însă susţine că acuzaţiile împotriva sa sunt ”absurde” şi că măsurile reprezintă o încercare de a pune presiune asupra ei pentru că a expus abuzurile de drepturile omului din Azerbaidjan.

Ismayilova a scris câteva articole privind corupţia din rândul politicienilor de rang înalt din Azerbaidjan, inclusiv despre familia preşedintelui Ilham Aliyev.

Arestarea sa a declanşat un semnal de alarmă în comunitatea internaţională de drepturile omului, iar activiştii au avertizat că dosarul împotriva sa indică existenţa unei represiuni asupra libertăţii de exprimare din Azerbaidjan.

La începutul lunii, Meydan TV, unul din ultimele grupuri de mass media independente, şi-a închis birourile din Baku, după ce directorul acesteia a afirmat că vrea să asigure siguranţa angajaţilor săi.

Închiderea birourilor survine după ce şeful Administraţiei Prezidenţiale Azere a emis un raport de 60 de pagini acuzând jurnalişti din ţară, inclusiv pe Ismayilova, că lucrează împotriva guvernului azer, în favoarea Uniunii Europene şi a Statelor Unite.

Dacă va fi condamnată, Islmayilova ar putea primi şapte ani de închisoare.

România are nevoie de o presă neaservită politic şi integră, care să-i asigure viitorul. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii: folosind PayPal
sau prin transfer bancar direct în contul (lei) RO08 INGB 0000 9999 0529 5415 deschis la ING Bank pe numele Asociația Timpuri Epocale

alte articole din secțiunea Externe