Fost “trol” pe Internet, despăgubit de un tribunal rusesc cu o rublă

(Sean Gallup / Getty Images)

Un tribunal rus a acordat despăgubiri simbolice în valoare de o rublă unui fost “trol al Kremlinului” care a lucrat pentru o aşa zisă “fabrică” responsabilă de crearea şi răspândirea de propagandă online pro-rusă, conform Internaţional Business Times.

Liudmila Savciuk a declarat că a făcut parte din Agenţia pentru Studierea Internetului, care este responsabilă de administrarea mai multor conturi pe website-urile de socializare şi de postarea de comentarii pro-ruse şi de imagini prelucrate, pe Internet. Câteva imagini aparent au ajuns pe website-urile de ştiri occidentale şi ruseşti.

Savciuk, o jurnalistă independentă, a declarat că a lucrat sub acoperire pentru a expune practicile agenţiei.

Jurnalista a susţinut că a dat în judecată agenţia respectivă în luna iunie pentru încălcări ale legilor muncii şi pentru acordarea de salarii necorespunzătoare.

Un judecător a ordonat aşa zisei “fabrici de troli” să plătească despăgubiri simbolice jurnalistei după ce cele două părţi au ajuns la un acord asupra unei compensaţii echivalente cu salariul pe o lună.

„Sunt foarte fericită în privinţa aceste victorii. Mi-am atins obiectivul, adică acela de a scoate din umbră trolii de pe Internet”, a declarat Savciuk, conform AP. „Am reuşit să dovedim că trolii există, ceea ce a fost principalul nostru obiectiv.”

Jurnalista de 34 de ani a fost dată afară după 2 luni de activitate pentru publicarea unor articole anonime într-un ziar local în care a denunţat agenţia ca fiind o „fabrică de propagandă”. Ea a declarat că mulţi angajaţi au fost atraşi de salarii relativ ridicate de 40.000 până la 50.000 de ruble (600 până la 770 de dolari) şi că majoritatea acestora sunt relativ tineri.

Kremlinul a negat orice legătură oficială cu agenţia şi propaganda sa postată pe Internet. Totuşi, Savciuk şi alţi foşti angajaţi au declarat că slujba lor includea lăudarea acţiunilor guvernului rus şi ale preşedintelui Vladimir Putin pe reţelele sociale, pe bloguri şi secţiunile de comentarii online, precum şi atacarea opozanţilor Rusiei, inclusiv a liderilor ucraineni pro-europeni şi a liderilor occidentali. De asemenea, angajaţilor li se cere să răspândească informaţii false, cum ar fi de exemplu faptul că doborârea zborului MH17 al companiei aeriene Malaysia Airlines în iulie 2014 ar fi fost o operaţiune desfăşurată de guvernul ucrainean.

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

România are nevoie de o presă neaservită politic şi integră, care să-i asigure viitorul. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii: folosind PayPal
sau prin transfer bancar direct în contul (lei) RO08 INGB 0000 9999 0529 5415 deschis la ING Bank pe numele Asociația Timpuri Epocale

alte articole din secțiunea Externe