Expoziţia Internaţională de Artă ”Adevăr - Compasiune - Toleranţă” la Timişoara
Joi 15 noiembrie 2012, ora 13, la Salonul Vega, în incinta Bastionului Theresia, Timişoara, va avea loc vernisajul expoziţiei ”ADEVĂR COMPASIUNE TOLERANŢĂ” care prezintă lucrări din creaţia unui grup internaţional de artişti consacraţi: Kathleen Gillis, Kunlun Zhang, Xiaoping Chen, Xiqiang Dong şi alţii. (en.falunart.org). Vor lua cuvântul, printre alţii, dna Smaranda Vultur şi dl Florian Mihalcea.
Publicul va putea viziona expoziţia în perioada 15 - 25 noiembrie, între orele 10-17 - în zilele lucrătoare - şi 15-19 - în zilele de sâmbătă şi duminică.
Expoziţia de Artă ”Adevăr - Compasiune - Toleranţă”, care face înconjurul lumii din anul 2004, a fost găzduită şi prezentată în diverse săli de expoziţie cum ar fi: Naţional Arts Club din New York City, Camera Reprezentanţilor a Statelor Unite, Thomson Centre – Chicago, Columbia University – NY. Tablourile au fost expuse şi în Asia (Naţional Chengchi University – Taiwan), în Australia (Canberra Legislative Comittee Hall) şi aproape în toată Europa (Hampstead Museum – Londra, Sala Naţională de Expoziţii din Moscova).
Expoziţia a ajuns în România în 2009, după un turneu de mare succes în peste 50 de ţări cu peste 500 de expuneri. În România până în prezent lucrările au fost expuse la Bucureşti, Craiova, Iaşi, Oradea, Suceava, Buşteni, Constanţa, Mangalia şi Lugoj.
Lucrările din această expoziţie au fost create de un grup de artişti consacraţi. Prin intermediul practicii Falun Dafa (numită şi Falun Gong) – o disciplină străveche chineză de meditaţie şi autoîmbunătăţire – ei şi-au adâncit înţelegerile spirituale, aflând răspunsuri la căutări de o viaţă cu privire la sensurile înalte ale existenţei.
Fiecare tablou reprezintă o poveste adevărată, picturile fiind realizate din dorinţa de a face cunoscute oamenilor lumii crimele persecuţiei şi torturile la care sunt supuşi practicanţii Falun Dafa în China zilelor noastre, precum şi frumuseţea unei vieţi trăite după standarde morale înalte.
Trei dintre artişti au fost ei înşişi victimele persecuţiei, fiind torturaţi şi bătuţi de către autorităţile chineze în lagăre de muncă forţată şi centre de detenţie din China.
Expoziţia prezintă contrastul dintre serenitatea practicii Falun Gong şi persecuţia şi tortura îndurate de mulţi practicanţi Falun Gong în China, aflaţi la mâna regimului comunist. Artiştii speră ca, prin expunerea acestor imagini în faţa comunităţii internaţionale, vor putea opri persecuţia şi salva vieţi nevinovate. Mesajul final este unul de speranţă şi triumf.
Expoziţia a fost iniţiată de renumitul sculptor chinez, Profesorul Kunlun Zhang, care a fost eliberat în 2001 dintr-un lagăr de muncă forţată al Partidului Comunist Chinez, după trei luni de tortură psihică şi fizică. Principala sa formă artistică de exprimare este pictura realistă în ulei, aleasă pentru potenţialul său narativ, accesibilitate şi puritate, după cum se menţionează pe website-urile expoziţiei: http://en.falunart.org/, http://www.falunart.com/page/203
Kunlun Zhang este unul dintre cei mai renumiţi sculptori din China contemporană. A absolvit Institutul de Artă al Chinei, Departamentul de Sculptură şi s-a specializat de asemenea în picturi în ulei şi pictură chineză. A avut funcţia de director al Institutului de Sculptură din cadrul Institutului de Artă din Shangdong, precum şi funcţia de director al Institutului de Cercetare al Sculpturii. Zhang a primit multe premii şi a participat la multe expoziţii în China şi în întreaga lume. Lucrările sale au fost prezentate în mai multe publicaţii, printre care: Cine-i cineva în lume, Enciclopedia Chinezilor Renumiţi şi Colecţia lucrărilor de sculptură din lume. În 2001, Profesorul Zhang a fost prizonier de conştiinţă în China.
Iată un fragment dintr-un interviu acordat de acesta unui reporter pentru Zhengjian/PureInsight Net:
Zhang: Trecutul istoric al Chinei datează de acum cinci mii de ani. China are cea mai lungă civilizaţie neîntreruptă din lume, iar cultura sa a uimit omenirea. Cu toate acestea, cultura tradiţională chineză a început să decadă la începutul secolului al XVIII-lea şi a fost complet distrusă ulterior. După ce Jiang Zemin (fostul preşedinte al Chinei) a luat conducerea, [acest proces de] distrugere a înregistrat o intensificare fără precedent. Sub dictatura lui Jiang Zemin, cultura antică chineză şi drepturile omului au devenit un subiect tabu, iar demnitatea umană a fost desconsiderată. Jiang Zemin a interzis Falun Gong care susţine onorabila tradiţie străveche chineză care îi învaţă pe oameni să fie drepţi şi binevoitori. Falun Gong a dobândit popularitate datorită beneficiilor sale în ceea ce priveşte sănătatea fizică şi psihică. S-a dovedit că practicanţii Falun Gong nu mai aveau boli - chiar boli incurabile - după o perioadă scurtă de la începerea acestei practici. Ei au descoperit astfel o viaţă fără probleme medicale şi mentale. Delicvenţi, tineri incorigibili şi cu un comportament urât s-au întors către bunătate după ce au început să practice Falun Gong. Ei au putut găsi adevăratul sens al vieţii. S-a văzut că această practică nu necesită publicitate sau propagandă pentru a se răspândi în rândul populaţiei. S-a transmis de la om la om în China. Doar în câţiva ani, peste o sută de milioane de oameni practicau Falun Gong.
Jiang a ordonat modul în care să fie trataţi practicanţii Falun Gong: „falimentaţi-i financiar, ruinaţi-le reputaţia şi exterminaţi-i fizic.” Cred că puteţi conştientiza cum Jiang a utilizat întreaga naţiune, inclusiv sistemul educaţiei şi pe cel legal, armata, agenţiile speciale şi toate nivelurile guvernului de la vârf până la bază pentru a implementa persecuţia. Orice elev care practică Falun Gong sau susţine Falun Gong este privat de educaţie. Presa de stat, televiziunea şi radioul, departamentele pentru afaceri externe şi mulţi alţii au un rol major în persecuţie. Jiang a folosit peste un sfert din bugetul naţional pentru a reprima Falun Gong. Aceasta ne arată dimensiunea extremă a represiunii. Metodele de persecuţie cuprind atât metodele folosite în trecut cât şi altele create în prezent. Există peste o sută de metode de tortură. Vă puteţi imagina cât de nemiloase, crude şi sălbatice sunt acestea.
Am fost arestat de patru ori în China, bătut şi electrocutat cu bastoane electrice. Casa mi-a fost răvăşită. Am fost deţinut în închisoare şi condamnat ilegal la muncă forţată. Apoi, după ce am fost eliberat, nu exista niciun loc în China unde să pot spune adevărul. China este de fapt o închisoare imensă. Fiecare mişcare şi acţiune a mea era urmărită şi puteam fi arestat oricând, fără motiv. Potrivit opiniei publice mondiale nu exista niciun motiv pentru care guvernul chinez nu m-ar fi putut elibera. Chiar şi după ce am fost eliberat, nu mi-a fost redată libertatea. Aceste picturi reflectă sentimentele şi zbuciumul meu din acele momente.