Raport FBI afirmă că fondatorul RT găsit mort s-a lovit singur până a murit

Logoul agenţiei FBI
Logoul agenţiei FBI (Samuel Corum/Anadolu Agency/Getty Images)

FBI, care este ţinta unui scandal de proporţii din cauza cârdăşiei cu politicienii din deep state, tocmai a făcut-o lată din nou, publicând rezultatele anchetei într-un caz tenebros, privind un membru fondator al televiziunii ruse RT, găsit mort în camera sa de hotel.

Raportul FBI susţine, halucinant sau ridicol, că mogulul mass-media s-ar fi sinucis prin zdrobirea repetată a capului şi a corpului de obiecte/podea/pereţi.

În noiembrie 2015, Free Thought Project transmitea că Mihail Lesin, fost director al Kremlinului pentru mass media şi fondator al companiei Russia Today (RT), a fost găsit mort în camera sa de hotel în Washington DC.

Iniţial, autorităţile au anunţat că Lesin a murit de atac de cord.

Cu toate acestea, rezultatele autopsiei, publicate suspect de târziu (la câteva luni) au indicat o cauză mult mai sinistră a morţii, iar documentele FBI redactate care tocmai au fost eliberate pun chiar mai mult gaz pe foc.

Documentele, care detaliază investigaţia FBI privind moartea lui Lesin, au fost publicate sâmbătă dimineaţă, chiar dacă ancheta s-a încheiat în octombrie 2016.

În ciuda cauzei iniţiale a decesului, bănuită a fi atacul de cord, câteva luni mai târziu, Biroul legistului şef din Districtul Columbia şi Departamentul de Poliţie Metropolitană au declarat că "vătămarea gâtului, trunchiului, extremităţilor - membrele superioare şi inferioare" au contribuit la moartea lui Lesin. Biroul Legistului Şef a publicat cauza oficială a decesului lui Mihail Lesin ca fiind "leziuni puternice ale capului", se spune în declaraţie.

Acum, anchetatorii FBI au publicat rezultatele investigaţiei lor, susţinând că decesul ar fi fost provocat de trauma asupra corpului, auto-provocată.

"Dl. Lesin a murit ca urmare a unor leziuni puternice la cap, iar factorii care au contribuit sunt leziuni ale gâtului, trunchiului, extremităţilor superioare şi ale extremităţilor inferioare care au fost induse de cădere, precum şi o intoxicaţie acută cu etanol", se arată în raport.

Cu alte cuvinte, FBI susţine că Lesin a fost atât de beat încât a căzut în mod repetat şi violent până când a murit.

Toate celelalte informaţii cu privire la constatările legate de decesul lui Lesin au fost eliminate din documente, paginile rămase fiind redactate aproape în întregime.

Statele Unite au refuzat să permită Rusiei să coopereze cu ancheta.

În ceea ce priveşte rapoartele RT, cu câteva luni înainte de închiderea cazului, Moscova a declarat că aşteaptă ca Washingtonul să explice de ce Rusia nu a primit niciun detaliu din anchetă în legătură cu moartea lui Lesin, în ciuda solicitărilor repetate.

"Aşteptăm clarificările legate de Washington şi datele oficiale privind progresul investigaţiei", a scris purtătorul de cuvânt al Ministerului de Externe, Maria Zakharova, într-un post pe Facebook în acel moment.

În octombrie 2016, autorităţile americane au anunţat că Lesin a murit din cauze naturale şi a închis cazul. "Pe baza dovezilor, inclusiv a înregistrărilor video şi a martorilor, domnul Lesin a intrat în camera sa de hotel în dimineaţa zilei de miercuri, 4 noiembrie 2015, după ce consumase excesiv alcool şi şi-a provocat rănile care au dus la moartea sa în timp ce era singur în camera de hotel", a declarat procurorul Districtului Columbia într-o declaraţie.

Moartea lui Lesin a survenit într-un moment în care fostul fondator al RT era înconjurat de controverse, mai ales în SUA. RT, sursa de ştiri pe care a înfiinţat-o Lesin, devenise foarte controversată în SUA - aparent pentru demontarea ştirilor privind colaborarea lui Trump cu Kremlinul - dar şi pentru publicarea de ştiri care arătau adevărul despre politica externă a SUA, despre spionajul pe scară industrială din SUA şi în general ştiri care contraziceau varianta oficială a mainstream media.

Unii politicieni americani au sugerat că RT ar fi interzis în SUA pentru motivul că "răspândeşte propagandă", în timp ce alţii l-au atacat direct pe Lesin.

Potrivit NY Times, până la sfârşitul lui 2014, Lesin conducea aripa mass-media a gigantului energetic Gazprom, înainte de a se retrage sau, mai probabil, de a fi forţat. A ajuns în Statele Unite, unde, împreună cu familia sa, deţinea proprietăţi în Los Angeles.

Potrivit RT, Lesin a fost considerat unul dintre cele mai influente persoane din peisajul mediatic rusesc. Absolvent al Universităţii de Stat din Moscova cu diplomă în inginerie civilă, a lucrat în calitate de ministru al presei şi mass-media în perioada 1999-2004. Lesin a ajuns consilier prezidenţial pentru presă din 2004 până în 2009. Lesin a devenit director executiv la Gazprom-Media în 2013 şi a rămas în poziţie până la începutul anului 2015.

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

alte articole din secțiunea Externe