ONG-uri de media: Serviciul de pază al preşedintelui Dodon limitează accesul jurnaliştilor la evenimente de interes public

Portalul de ştiri Nordnews a afirmat că Igor Dodon permite să fie filmat doar de jurnaliştii servili lui şi îi este frică de presa independentă.
Jurnalişti din R. Moldova, la un protest de ziua presei
Jurnalişti din R. Moldova, la un protest de ziua presei (facebook.com/Grigoriţă Ştefan)

Organizaţiile neguvernamentale din domeniul mass media şi-au exprimat îngrijorarea privind abuzurile Serviciului de protecţie şi pază de stat care la 20 mai ar fi interzis filmarea cortegiului prezidenţial şi a restricţionat accesul echipei portalului Nordnews.md în sediul Consiliului raional Drochia, unde a avut loc întâlnirea preşedintelui R. Moldova, Igor Dodon, cu reprezentanţii administraţiilor publice locale şi ai serviciilor descentralizate.

ONG-urile cer autorităţilor să excludă astfel de practici pe viitor menţionând într-o declaraţie că din afirmaţiile reporterilor portalului Nordnews.md, la evenimentele cu participarea şefului statului au avut acces nestingherit reporterii unui post de televiziune afiliat Partidului Socialiştilor.

Organizaţiile neguvernamentale de media au ţinut să sublinieze că restricţionarea drepturilor jurnaliştilor prin împiedicarea accesului sau acceptarea selectivă la evenimentele de interes public este incompatibilă atât cu prevederile legislaţiei naţionale, cât şi cu standardele internaţionale referitoare la libertatea presei.

În concluzie, acestea au condamnat împiedicarea activităţii jurnaliştilor, limitarea accesului şi discriminarea prin accesul selectiv la evenimentele de interes public cu participarea demnitarilor de stat şi au cerut Preşedinţiei R. Moldova şi Serviciului de protecţie şi pază de stat să investigheze şi să sancţioneze acest comportament abuziv.

Portalul de ştiri Nordnews a declarat că preşedintele Igor Dodon, permite să fie filmat doar de jurnaliştii servili lui şi îi este frică de presa independentă. „Cel puţin asta reiese din acţiunile şefului statului. Dodon a evitat să vorbească cu echipa de filmare Nordnews.md, nu însă şi cu jurnaliştii NTV Moldova, post de televiziune afiliat preşedintelui ţării.”