China planifică să-şi extindă influenţa în România. Vrea să cumpere proprietarul Pro TV (surse)

(Fabrice Coffrini / Getty Images)

Grupul chinez din domeniul energiei CEFC, care în luna decembrie 2016 a semnat un acord pentru preluarea pachetului majoritar la KMG Internaţional, s-a aliat cu grupul financiar ceh Penta Investments în vederea preluării de la gigantul media american Time Warner a Central European Media Enterprises, proprietarul Pro TV, au declarat miercuri, pentru Reuters, mai multe surse din apropierea acestui dosar.

Potrivit Agerpres, una dintre surse a precizat că CEFC este actorul principal al consorţiului şi ar urma să asigure cea mai mare parte din finanţarea pentru tranzacţia estimată la aproximativ 500 milioane de euro (587 milioane de dolari). Capitalizarea de piaţă a Central European Media Enterprises este de aproximativ 623 milioane de dolari.

CME operează în şase state din Europa Centrală şi de Est, iar principalele surse de profit sunt Cehia şi România.

În România, din portofoliul CME fac parte: Pro TV — liderul televiziunilor din România, Acasă, Acasă GOLD, Pro Cinema, Sport.ro, MTV România şi Pro TV Internaţional.

Time Warner controlează 46,5% din drepturile de vot la CME însă pe baza unor certificate care pot fi exercitate până în luna mai 2018 controlează 75% din acţiunile CME. O posibilă vânzare a CME a apărut după ce anul trecut AT&T a convenit preluarea Time Warner.

Reamintim că, de ani de zile, regimul comunist de la Beijing derulează un program agresiv de soft-power în străinătate, atât prin intermediul parteneriatelor media în foste ţări comuniste cât şi prin prin Institutele Confucius din întreaga lume.

Reţeaua de 400 de Institute Confucius a Chinei, este concepută pentru a proiecta o imagine favorabilă a Partidului Comunist Chinez în întreaga lume prin programe culturale şi lingvistice, dar i se permite să limiteze discuţiile privind subiectele sensibile Partidului, cum ar fi ocuparea Tibetului, persecuţia practicanţilor mişcării spirituale Falun Gong, a creştinilor, sau a etnicilor uiguri.

În materie de parteneriate media, China a beneficiat de sprijinul fostului director al Radio România, Ovidiu Miculescu (personaj din anturajul lui Ponta, găsit incombatibil de ANI) acesta străduindu-se să strângă relaţiile între instituţii publice de radio, ştiut fiind însă că mass-media de stat chineză este un organism de propagandă ce prezintă realitatea în maniera dorită de PCC.

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

alte articole din secțiunea Cultură