Vicepreşedintele Parlamentului European cere o mai mare libertate a presei în China

Edward McMillan-Scott, vicepreşedinte al Parlamentului European.
Edward McMillan-Scott, vicepreşedinte al Parlamentului European. (Ming Chen / The Epoch Times)

Pentru a doua oară în doi ani, vicepreşedintele britanic al Parlamentului European Edward mcmillan-Scott, responsabil pentru democraţie şi drepturile omului, a scris preşedintelui taiwanez despre problema libertăţii presei.

mcmillan-Scott a trimis scrisoarea lui Ma Ying-jeou în urmă cu câteva zile, cerând guvernului taiwanez să ajute la înnoirea contractului de satelit dintre postul de televiziune independent New Tang Dynasty (NTD) şi Chunghwa Telecom (CHT), care este deţinut parţial de Taiwan.

mcmillan-Scott a cerut preşedintelui să se “asigure că democraţia, libertatea de exprimare şi libertatea persei continuă să înflorească în Taiwan, acestea fiind axele principale ale relaţiei dintre Taiwan şi Uniunea Europeană.”

NTD transmite în China continentală informaţii despre problemele de drepturile omului existente în China prin intermediul satelitului Chunghwa, dar contractul său trebuie înnoit în luna august. Chunghwa a rămas până acum tăcut asupra problemei, existând posibilitatea repetării controversei din 2011, când furnizorul a trebuit să fie presat pentru a extinde contractul, după o presupusă problemă la lungimea de bandă.

“Este bine documentat faptul că Beijing-ul menţine un control complet asupra întregii mass medii din China şi că încearcă să controleze fluxul de informaţii ce intră şi ies din ţară”, a spus mcmillan-Scott. “Totuşi, depinde încă de lumea liberă cum să reacţioneze în faţa unor astfel de încercări.”

Chunghwa a reluat transmiterea semnalului NTD pe satelitul său ST-2 după o campanie intensă declanşată pentru înnoirea contractului dintre cele două companii.

“Eu şi colegii mei din Parlamentul European suntem nerăbdători ca această chestiune să fie rezolvată rapid şi corect, deoarece am mai văzut din nefericire cum regimul chinez a presat companiile de radioteleviziune să suspende semnalul pentru NTD”, a adăugat mcmillan-Scott, dând ca exemplu compania franceză Eutelsat care a cedat în faţa presiunilor regimului chinez în 2008. În ciuda unei Declaraţii Scrise adoptate în Parlamentul European şi a unei anchete legale în desfăşurare asupra “oricăror interferenţe chineze”, Eutelsat încă nu a redat semnalul.

mcmillan-Scott a concluzionat că el are “încredere în democraţia şi libertatea presei din Taiwan, care este văzut că o societate vibrantă şi liberă”, şi speră pentru găsirea unei “soluţii ce îi va permite postului NTD să îşi continue transmisiunile valoroase către regiunea asiatică folosind sateliţii CHT.”

România are nevoie de o presă neaservită politic şi integră, care să-i asigure viitorul. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii: folosind PayPal
sau prin transfer bancar direct în contul (lei) RO08 INGB 0000 9999 0529 5415 deschis la ING Bank pe numele Asociația Timpuri Epocale

alte articole din secțiunea Externe