Afinele contribuie la imbunatatirea memoriei

09.06.2008
mediafax.ro
Un etnic albanez lucreaza cu afine stranse din muntii Luboten, sudul noului stat Kosovo. (Ermal Meta/AFP/Getty Images)

Afinele pot imbunatati memoria si inversa procesul de uitare care se intensifica odata cu inaintarea in varsta, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii britanici, publicat in Free Radical Biology and Medicine si preluat de dailymail.co.uk.

Descoperirea poate avea implicatii asupra viitoarelor tratamente si in prevenirea maladiilor degenerative precum Alzheimer. Cercetatorii au descoperit ca substantele numite flavonoizi, antioxidanti puternici care se gasesc in afine si alte fructe proaspete, interactioneaza cu celulele nervoase, crescand capacitatea de comunicare intre ele si stimuland regenerarea celulelor creierului.

Acest lucru poate stimula atat memoria pe termen scurt, cat si cea pe termen lung, spun cercetatorii. Specialistii de la Universitatea din Reading, autorii studiului, urmeaza sa analizeze cum influenteaza dietele bogate in flavonoizi functionarea cognitiva a pacientilor cu maladii degenerative - procesul de gandire, invatare si judecata.

Numai in Marea Britanie, dementa - declinul functiei cognitive - afecteaza aproximativ 700.000 de persoane, iar numarul bolnavilor ar putea sa creasca la un milion in urmatorii 20 de ani, potrivit specialistilor.