Copiii care au o dieta alimentara sanatoasa au rezultate mai bune la scoala

16.04.2008
mediafax.ro

Copiii care au o dieta alimentara sanatoasa au rezultate mai bune la scoala, potrivit rezultatelor unui studiu realizat in Noua Scotie, Canada, publicat in numarul de pe aprilie a Journal of School Health, informeaza Reuters.

Elevii care aveau o dieta ce continea cantitati potrivite de fructe, legume, proteine, fibre si alte componente sanatoase prezentau mai putine probabilitati de a obtine rezultate proaste la testele de cultura generala, potrivit profesorului Paul J. Veugelers, de la Universitatea din Alberta, Edmonton, coordonator al studiului.

Desi exista de mult timp presupunerea ca o dieta sanatoasa este, in general, importanta pentru performantele scolare, s-au realizat putine studii care sa trateze aceasta asociere, spune Veugelers.

La studiu au participat 4.589 de elevi de clasa a cincea. 875 (19,1%) dintre acestia nu au obtinut note de trecere la un test de cultura generala elementara.

Cu cat obiceiurile alimentare ale elevilor erau mai bune din punct de vedere calitativ si al variatiei, cu atat probabilitatile de a obtine rezultate proaste la teste erau mai mici, spun cercetatorii. Rezultatele au ramas valabile chiar si dupa ce s-au luat in calcul datele privind veniturile familiei, educatia, scoala si sexul.

O dieta bogata in fructe si legume si saraca in grasimi a fost, de asemenea, asociata cu rezultate bune la invatatura.

Pana recent, Veugelers si echipa sa de cercetatori s-au concentrat mai ales asupra importantei micului dejun, dar si asupra efectelor negative ale foamei si malnutritiei.

Rezultatele noului studiu vin in sprijinul ideii ca nu numai micul dejun este important pentru obtinerea unor rezultate bune la invatatura, ci si celelalte mese din timpul zilei, au spus cercetatorii.